Wednesday, March 13, 2013

Buruk Sangka!!

Assalamualaikum semua...hello,annyeong...
sekarang lunch time..so nak bercerita sikitlah dekat blog nie
hari ni aku lunch dgn kak hajar..dia pon ckp

k.hajar: ''jana, kan akak dah cakap, mesti miss poh xbagi claim ot banyk-banyak.''

saya: ''eh...yeke...kenapa pulak,dia ckp apa kak??''

k.hajar: ''semalam time pukul 6 dia tnya akak,hajar awak ot ke hari ni? akak pon jawab lah iya..lepas tu boleh miss poh ckp,hajar awak jgn sebab nak claim ot,keje awak tangguh, nak buat lambat2.''

saya:''eh?? dia ckp mcm tu kak....apa lah yg dia pk...mcm lah nak sgt claim ot...''

nasib kak hajar bhg admin deal dgn miss poh...kalau aku kena marah2 ckp mcm tu, mahu aku menangis....

kadang2 kita nak ckp kena fikir...jgn pakai cakap jek,mcmlah kita ni xda perasaan..yang peliknya, kadang2 mereka boleh fikir apa yg tak pernak terfikir oleh kita...tapi tu namanya BURUK SANGKA!!

so moral of the story,jgn nak judge orang kalau kita xtahu cerita sebenar or xlalui apa yg org lalui...(walaupun nasihat ni xde kene mengena dgn cerita td)

                          ''DON'T JUDGE A BOOK BY ITS COVER''



SAYONARA
A.D.I.O.S.A.M.I.G.O.S
 

No comments:

Post a Comment